En liten lägesrapport

Jag skippade bilder på vårt sovrum eftersom det var lite stökigt för tillfället.. Men det kommer inom sin tid! Lägenheten är väl inte till hundra procent klar än, vi ska sätta upp gardiner samt montera ihop en byrå. Men sen så! Vi trivs verkligen jättebra i den, och det känns supermysigt att äntligen få bo tillsammans efter 6,5 år. Det var på tiden kan man väl säga! Det tar ungefär en kvart att cykla till campus och det är väldigt fina cykelvägar dit så när det inte regnar är det riktigt skönt. På vintern kommer vi åka buss från stan, men vi hoppas på att kunna cykla långt in på hösten. Nu har både jag och Pierre alltså börjat skolan, och för min del är det ganska lugnt den här veckan. Nästa vecka och hela de här tre åren kommer däremot bli brutala så jag njuter av min tillvaro just nu. Pierre å andra sidan kom inte hem förrän 18:30-45 igår eftersom han och några i hans klass suttit i bibblan och pluggat. Det drar igång nu vill jag lova! Men det känns skönt, jag har ju inte pluggat på riktigt på över två år (föutom psykologikursen i USA) och det ska faktiskt, tro det eller ej, bli skönt att engagera sig i något. Att ha en klass, ett klassrum och en tillhörighet. Jag säger bara hit me! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0