Första maj

I Sverige var det Valborg igår och idag börjar alltså våren på riktigt. Maj är en himlans mysig månad faktiskt! Vädret i maj kan vara hur fint som helst, och när man var liten så närmade sig skolavslutningen med stormsteg. Jag gillar maj, framförallt i Sverige. Här känns det som om alla månader är dem samma, vädret kan vara fint (upp till 27 grader) eller regnigt (12 grader), och det verkar inte spela någon roll vilken månad det är. Det saknar jag mest med Sverige, årstiderna. Att alltid ha något att se fram emot, att längta tills den dagen man kan gå i vita tygskor och veta att sommaren väntar runt hörnet, eller att kunna le när den första snön har fallit. Nu när det är maj kan jag nästan säga att jag kommer hem om två månader, för om två månader är det ju juli. Känns bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0