Turist, javisst!

Helgen är över lika snabbt som den kommer, men vad gör väl det? Jag åker ju hem om tio dagar! I lördags mötte jag upp min kvarvarande Burlingamebrutta Danielle i city. Vi skulle leka turister för en dag och åkte sightseeing buss genom vår fina stad! Varmt var det också (från och till) så nog fick våra pannor färg där på busstaket. Jag måste säga att jag kommer sakna San Francisco riktigt mycket. Det är en himlans fin och mysig stad, om man håller sig ifrån de läskiga kvarterna, tro mig, nog finns det riktigt ruggiga neighborhoods.. Visst hade vi sett allt som bussturen bjöd på, men lika trevligt var det ändå! På kvällen blev det sleepover hemma i mitt trånga rum, supermysigt. Idag, söndag, åkte vi in till stan igen men denna gången tillsammans med Elin. Vi gick till Pier 39 (jag ville göra det en sista gång) innan vi gick till stadsdelen Northbeach, som har kommit att blivit min favvo! Jag och min familj bodde där när de var här och hälsade på, och det känns alltid lika fin att komma tillbaka tid. Dessutom ligger Little Italy nära där och hela området har en europeisk känsla med massor av uteserveringar och god mat! Där blev det lunch, innan vi knallade igenom China Town för att slå oss ner på Union Square en stund. Efter det blev det att jag och Elin tog färjan hem till Marin, och Danielle tåget till Burlingame. Helt klart en supermysig helg! Det gäller att ta vara på tiden. 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0