Bergsklättring?

Hittar för nuläget inte min sladd till kameran, så jag kan tyvärr inte ladda upp några bilder från dagen! Den har i alla fall varit jättebra. Jag, Elin och Sarah bestämde oss för att åka till toppen på Mount Tamalpais, som är den högsta toppen av Marin Hills. 750 meter över havet med hela Marin county, Golden Gate Bridge, San Francisco, Bay Bridge och Oakland som utsikt. Ganska så häftigt faktiskt! Det var ett ganska impulsivt beslut, och därav var klädvalet inte det bästa.. Klänning och sandaler gick jag i (mina medkompanjoner hade något liknande), och gissa om vi kände oss ganska felplacerade när alla kom där i joggingskor, kepsar, ryggsäckar samt vattenflaskor. Den sista biten upp på berget var man tvungen att gå, och det var inte det lättaste vill jag lova. Förutom att jag hade sandaler på den ojämna marken, bildnyckel i den ena handen och kamera i den andra, så varnade även skyltar om rattle snakes, alltså giftiga skallerormar. Hua! Det gjorde det hela inte bättre vill jag lova.. Jag var nervös inför varje steg jag tog och tackade gud att vi inte har sådana ormar i Sverige! Efter att vi nått toppen (amazing!) och gått ner igen så åkte vi och handlade mat samt hyrde film. Det blev tacosmiddag hemma hos Sarah med färska jordgubbar, blåbär och glass till efterrätt. Perfekt dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0