Psychology

Är precis hemkommen från min första psykologiklass och jag måste säga jisses. Här hade jag trott att jag kunde knalla igenom dessa måndagar utan att behöva anstränga mig för mycket, men icke. Först och främst ska jag köpa en stor fet bok för typ 150 dollar (döööör) sedan ska vi ha läst nya kapitel till varje vecka, ha artikelskrivning, dagboksskrivning, case study assignment, flera exams (tentor) samt "final exam week" där vi säkerligen kommer göra något riktigt, riktigt skoj.. Skjut mig. Haha nejdå, skämt å sido. Mycket av det min lärare pratade om idag har jag redan läst i gymnasiet, det är bara det att det blir lite klurigt med att höra allt på engelska. Men jag hängde för det mesta med väldigt bra i det som sas, det var väl mest svåra ord och formuleringar som jag fastnade lite på. När jag åker som au pair med min agency måste jag ju som sagt ha 60 timmars plugg med mig hem i bagaget. Jag behöver inte ha godkänt eller ha lyckats med kurserna men det är just det där med att komma ut och träffa andra (vilket jag och mina två tjejer har svurit oss röda i ansiktet över, så otroligt onödigt att lägga så pass mycket tid på plugg när man är i USA för endast ett år liksom). Dessutom är det så sjukt jäkla dyrt att gå på college i detta land. Jag är väl inte allt för excited about den här kursen, men det är ju ändå ganska intressant. Vi får väl se om ett par veckor hur jag känner då.

Kommentarer
Postat av: cecilia.

Ooops! men, u et äl att in ärfamilj ska etala 500 för ina stuier? räcker inte et?

2012-01-24 @ 10:53:23
Postat av: Anna

Nej haha, tyvärr så räckte inte det..

2012-01-24 @ 17:18:54
URL: http://annali.blogg.se/
Postat av: Maria

Tänk vad bra det kommer vara att ha "utlandsstudier i USA" på cv:t sen fröken! :)

2012-01-24 @ 18:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0