Kaktusar och solkräm

Att befinna sig i Phoenix, Arizona, är som att kliva in i en gammal westernfilm. Att stan jag tillbringade tiden i hette Carefree bredde på det hela lite extra. Kaktusar, öken, berg, cowboyrestauranger, vargar som ylar om natten samt pistolreklam i tidningarna, nog var detta en helt ny upplevelse för mig kan jag lova. Jag har verkligen haft det jättebra tillsammans med min värdfamilj samt min värdpappas pappa och fru, och stället det har där är väldigt fint. Det är som en stor lägenhet i ett lägenhetsanex som har två otroligt vackra poolområden. Jag tror inte jag hade åkt till Arizona om min familj inte tagit med mig, och jag är mycket glad att de gjorde det! Öken och hela den där westernvärlden är precis som man har sett på TV. Ibland kändes det som om man var mitt på en inspelningsscen och att en vit samt en svart cowboy strax skulle kliva ut och göra upp om vem som kan dra pistolen fortast. Helt underbart! Arizona och öken får fem av fem toasters av mig. Fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad kul Anna, du beskriver din vistelse i Arizona, precis som vi kände det när vi var där, vi var i Tuscon och Kanab, och banne mej att jag har kort på Kristian på lika stora kaktusar. Och det roligaste, du har minnen för livet. Kram

2012-01-05 @ 10:14:07
Postat av: Mamma

Det verkar supernajs Anna, vad roligt att du fick möjlighet att följa med. puss

2012-01-05 @ 15:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0