Äventyrsmåndag

På måndagar har Colby ingen skola och Sierra har ju inte börjat än så vi drog in till stan för att strosa omkring vid Pier 39. Vi tog färjan in, vilket barnen älskar, och sedan blev det att titta på sjölejonen, åka karusell samt gå på akvarium. Colby var väldigt facinerad över allt i akvariet medans Sierra tyckte det var mörkt och kusligt. Speciellt läskigt tyckte hon det var i tunneln man kunde gå i där man hade vatten och fiskar runt om en. Hon tvärnitade och gick inte in innan hon såg att både jag och Colby gjorde det och sa att vi var okej. Men det blev trots allt lite för mycket för den lilla donnan och hon kröp upp i sin vagn och drog ner "taket" över nästan hela kroppen. När jag tittade till hur hon mådde såg hon ganska skräckslagen ut, men det var nog med skräckblandad förtjusning för innan vi skulle gå frågade hon om vi kunde gå i tunneln igen. Vid ett tillfälle ställde hon sig upp men ångrade sig ganska snabbt och fick tag på min jacka som låg i vagnen och la den över huvudet. Jag kunde ju inte låta bli att skratta. Senare blev det playdate med en svensk au pair som heter Isabelle och hennes två tjejer (också 3 och 5 år). Barnen hade skoj så det kändes kul. Måndagar är ju även min skoldag så jag är ganska nyss hemkommen från min psykologi. Idag hade vi lite grupparbeten, dagboksskrivning samt att vi läste en artikel som vi ska skriva en halv sida om. Känner mig inte lika deppig efter den här lektionen måste jag säga. Det kanske blir bra det här.
Alltså haha, hon är ju för söt.

Kommentarer
Postat av: JENNY

Hahahaha vad gullig!

2012-01-31 @ 09:15:35
URL: http://lidmanen.blogspot.com
Postat av: Pierre

Klart du kommer att klara den klassen men stil :) Tror faktiskt att jag har varit på det där akvariumet.

2012-01-31 @ 11:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0