Minisemester i Burlingame

Helgen är över lika snabbt som den kommer och nu sitter jag här igen. Söndag kväll är alltid lite vemodig på någotvis, men så är det nog för alla. Helgen har i alla fall varit super. På lördagen begav jag mig som sagt till Burlingame för att umgås med mina två favoriter. Jag måste bara påpeka igen att det suger att vi inte längre bor så nära varandra (45 min i bil utan trafik, 1,5 h kommunalt), men jag älskar verkligen när vi ses. På lördagen stod tacokväll på schemat, Mathildas mamma hade skickar tacomix samt guacamolemix och det smakade precis som svensk tacos. Så himla gott! Mätta och belåtna slog vi oss ner i soffan tillsammans med glass och hyrfilm. Bra kväll helt enkelt. På söndagen gjorde vi ägg och bacon frukost innan vi begav oss till ett shopping mall för lite fönstershopping och bio. Vi såg "Wanderlust" med Jennifer Aniston, och konstigare film får man ju leta efter. Dagens stora achivement var nog ändå att jag slog till på ett par riktiga Ray Bans, och jag har nog aldrig sett världen bakom ett par solglasögon så tydligt! Det är skillnad på brillor och brillor vill jag lova.. Jag har alltid tänkt att jag ska köpa mig ett par riktiga under mitt år här, och varför inte precis just idag? Asbra känns det! Efter shoppingcentret blev det lite Oscargala-tittning innan jag åkte tillbaka till Larkspur. Summa av kardemumma, bra helg helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gott! Fast fajitas har blivit mer min grej nuförtiden.

2012-02-27 @ 17:48:25
URL: http://lidmanen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0