En väldans bra helg

Helgen har varit superbra, och så har även vädret! I söndags träffades vi tio au pairer i stan och åt lunch på Hard Rock ute i solen. Det var säkert tjugo grader, mycket najs med andra ord. Danielle och Mathilda fick träffa mina nya vänner, vilket kändes kul. Det finns ingen brist på svenska tjejer i SF vill jag lova. På kvällen träffades jag och fyra av tjejerna som bor här i Marin och gjorde hemmagjord sushi. Det var både gott och trevligt och jag somnade mycket mätt och belåten efter en fantastiskt bra dag. Idag, söndag, så stod en sak på schemat för både mig och alla amerikaner, nämligen Super Bowl (de två bästa lagen i NFL). För er som inte vet vad det är kan jag ju tala om att det är den största sporthändelsen på hela året och det är fler människor som ser på denna match än på OS. Detta kunde jag ju inte gå miste om, även om amerikans football inte är min favoritsport. Snälla hostparents som jag har fick jag ta bilen ner till kära Burlingame för att träffa mina två donnor. Innan TV-tittandet startade så åt vi lunch på Cheesecake Factory och jag tror att det har blivit vårt nya favvoställe. Så himla stor meny och inte allt för dyrt! Matchen sågs sedan hemma hos Danielle tillammans med massa tilltugg och efter fyra timmar stod det klart att New York Giants vann (slog ut SF 49:ers i semefinalen..). Vi kollade självklart inte slaviskt på TVn under dessa timmar utan mycket snack och skratt blev det också. Det bästa med Super Bowl var ändå Kelly Clarkson som sjöng nationalsången samt halvtidsunderhållningen, nämligen ett ascoolt nummer av självaste Madonna. She´s still got it! By the way så kan jag ju säga att jag för första gången idag åkte över Golden Gate bron alldeles själv, och nog höjde jag volymen, tog på mig solglasögonen, tog ett djupt andetag och tänkte tanken att jag har det ju egentligen förjävla bra.

Kommentarer
Postat av: Elaka Faster

härligt att läsa att du verkar gladare nu!! Toppen, förhoppningsvis stiger humöret några grader till om några dagar......(säger inte mer;)kraaaam)

2012-02-06 @ 13:08:19
Postat av: cecilia.

jag älskar en känslan u eskrier i sista meningen :)

2012-02-07 @ 15:56:22
Postat av: Mamma

Vad härligt det låter att köra över världens coolaste bro + i fint väder.....puss

2012-02-07 @ 22:45:39
Postat av: annelie

Du är en riktig tuffing. kram

2012-02-08 @ 22:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0