Tjejmiddag, födelsedag och Gröna Lund

Helgen och de senaste dagarna har varit kanon. Igår samlades vi tjejer hemma hos Sofia i hennes nya lägenhet för middag och mys. På festen hann vi inte prata så mycket som vi velat och nu kunde vi äntligen få prata ut. Gud vad jag har saknat er! Riktigt, riktigt trevligt var det. Idag, den andra augusti, är det Pierres födelsedag och den spenderades på Gröna Lund tillsammans med hans bror Jimmy och syster Cecilia, plus brorsans flickvän Erika. Vi köpte det så kallade "5-kamps häftet" som innehöll kuponger för fem grenar, två åk samt mat värt 60 kronor. Ett riktigt kap för 199 skulle jag vilja säga! Det blev många skratt och det var i allmänhet en sådär riktigt härlig dag som bara vissa sommardagar kan vara. Jag var bäst på vattenpistolen, dock slutade jag ändå trea (ett halvt poäng från silvret..), men jag var inte bitter! Strålande solsken och bra sällskap är inte helt fel det. Dagen avslutades med tårta och skönsång. Det satt fint det! I helgen blir det ännu mera skönsång eftersom min mormor fyller hela 84 år, och efter det ska jag och min mamma åka uppåt i landet för att spendera några dagar på min fasters landställe (självklart tillsammans med min faster, och hennes fina hundar). Jag känner redan att dessa veckor framöver kommer springa förbi, men jag gillar´t!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0