Me llamo Anna

Dagen har rullat på bra och nu sitter jag här i min säng igen, som vanligt vid den här tidpunkten. Idag har jag funderat ganska mycket på det här med pluggandet. Som au pair måste jag läsa minst 60 timmar, och jag vill gärna komma igång så snart som möjligt. Har skjutit upp det dels för att jag inte visste om vi skulle flytta inom en snar framtid (ville inte läsa en kurs här och behöva pendla långt), men dels också för jag inte vet vad jag vill läsa. Eftersom det redan är oktober snart så antar jag att vi kommer stanna i huset i alla fall till efter jul så nu känns det verkligen som om jag måste ta tag i detta! Funderar ganska mycket på att läsa spanska, att utveckla den spanskan jag redan har i skallen någonstans. Med betoning på någonstans. Tänk vad mycket man kan glömma trots att man studerat i 6 år! Men vi får se, ska kolla vidare på lite kurser. Känner mig ändå lite småstressad.. Gah.

Kommentarer
Postat av: cecilia.

Spanska är bra! Om inte, ta nåt som är roligt! Ta INTE amerikanskt teckenspråk..den tabben har folk gjort förr har jag hört.

2011-09-22 @ 17:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0