Man lär sig av sina misstag

Idag var det exakt två månader sedan jag satte mig på det där flygplanen för att påbörja detta äventyr. Blir fortfarande tårögd när jag tänker på den dagen. Men två månader har gått förvånadsvärt bra och väldigt fort, bara tio månader kvar nu då! Igår var i alla fall jag och svenskorna in the city och vi hade det trevlig trots att det var svinkallt. Och jag menar sviiiinkallt! Tänk att man alltid måste ta med sig två extratröjor och en scarf när man åker in till stan. Men som sagt så kunde vi roa oss i alla fall. Vi lärde oss bland annat att man absolut inte ska åka buss genom China town, man kan ju stöta på en pundare som tycker att man är gorgeous och det kan ju hända att bussen bli crowded av massa små kinestanter som knuffas. Ska aldrig mer klaga på att jag har ont i benen, att gå funkar bra. På kvällen hade vi filmkväll i Mathildas rum och vi såg "Friends with benefits" på hennes dator.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0