Japansk trädgård

Idag tog jag barnen till en park som jag aldrig varit i nämligen Central Park, inte den riktiga i NY dock, men i "grannkommunen" San Mateo. Det var faktiskt den bästa park jag varit i här! Stor, mycket grönska, välskött, gigantiska gräsmattor, promenadgångar, lekplats samt en japansk trädgård. Den japanska trädgården var fantastisk och både jag och barnen blev väldigt fascinerade av de gigantiska fiskarna de hade i dammen. Det ser man ju inte varje dag liksom. Efter drygt en timmes lek i lekparken satte vi oss på en filt och åt mellanmål och jag läste lite böcker jag hade tagit med. Riktigt mysig stund faktiskt! Efter vår dag i parken blev en snabb playdate i en lekpark nära vårt hus och sedan middag. Äppelkycklingkorv med spaghetti och broccoli. Låter invecklat men det är som vanlig denniskorv, smakar lite annorlunda bara! Colby och Sierra blev nöjda och belåtna och precis efter maten steg pappan in genom dörren och jag kunde sluta jobba. I kväll ska jag nog bara ligga i min säng och ta det lugn. Vill inte tänka att jag ska spara pengar, men det försvinner mycket genom att göra många småsaker. Som att äta ute eller ta en kaffe varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0