Kärlek, trygghet och lite fisk

Idag har det varit världens bästa fredagskväll. Klockan 15:38 klev jag på Caltrain vid California avenue för att bege mig in mot stan (hade lämnade barnen hos deras mormor därav denna omväg som gav mig ytterligare en halvtimmes restid). En timme senare rullade jag in på slutstationen San Francisco. Från stationen till Union square tog det cirka 25 minuter att gå. För en gångs skull var det varm och klarblå himmel inne i city och jag både svettades och fick skoskav. Hjärtat bultade och jag gick väldigt fort. Ville bara komma fram och hitta till hotellet där pappa bodde. Hade fått beskrivning men var inte helt hundra på vart det låg. När jag väl kom fram till Geary st kände jag att jag var riktigt nära. Jag letade efter hotellets namn på alla byggnader runt omkring mig, nervös för att missa det. Helt plötsligt öppnas en taxidörr nästan på mig och jag är tvungen att abryta mitt tittande. "Oops" tänkte jag, "hmm en taxi.. Det måste ju betyda att det ligger ett hotell här". Jag vände mig om och fick i samma sekund syn på ett mycket bekant leende. Pappa kom precis ut genom hotellingången och jag omfamnades i en stor och varm kram. Jag kunde inte sluta le. Min pappa och jag, i San Francisco, tillsammans! Jag hade massa saker att säga och berätta så jag bubblade på hela vägen till restaurangen i Fisherman´s Wharf. Vi hade tänkt gå på ett akvarium som ligger vid Pier 39 men det var stängt pga någon privatgrej. Men calamaris och lax satt väldigt fint det! Speciellt med den utsikten vi hade. Middagen flöt på och jag var så himla lycklig över att jag satt där mitt emot min pappa som jag inte sett på över två månader. Efter middagen följde han mig till tågstationen och jag tog tåget hem. Känner mig helt uppe i det blå just nu. Så himla skönt att få träffa min alldeles egna pappa.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Åååååh jag blir så glad!

2011-10-01 @ 17:43:56
URL: http://Lidmanen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0