Tänk att Ikea är svenskt

Söndagen var en mycket bra dag. Bowling och Ikea stod på schemat och jag måste säga att båda var riktigt uppskattade. När man gick igenom Ikea kändes det precis som Ikea hemma, alla grejor hette sina svenska namn och allt luktade precis som det brukar. Saknade min mamma när jag gick där, det är oftast henne jag åker med. Men jag var ju med två andra fina svenska tjejer. Självklart åt vi köttbullar med mos samt gräddsås och lingonsylt. Till detta drack jag lingondryck, som jag alltid gör på Ikea, och gud så gott det var! Vi måste åka dit igen bara för att äta alltså, Mums! Vid slutet fanns det en "Swedish food market" och där sålde de massvis med svensk mat. Sill, löjrom, lax, knäckebröd, pannkakor, sylt, skorpor, choklad, Annas pepparkakor, glögg, russin och mandelblandning, samt andra svenska saker. Det var riktigt kul att gå där bland allt svenskt! Etiketterna var till och med på svenska. När vi sedan kom till kassan var kassörskan också svensk! Haha, när vi kände att det var nog med Sverige drog vi vidare och bowlade. Killen i kassan tyckte vi var så söta så vi behövde inte betala för skorna, mycket snällt av honom. Vi spelade en timme och alla vann en serie var. Här verkar de inte räkna totalen så vi såg det som en oavgjord match. Vi får väl ta revansch en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad söt du är gumman, faktum är att det är inte lika kul att åka till Ikea utan dig. Men nu fick jag lite IKEA-sug kanske ska åka snart ändå - puss

2011-10-29 @ 10:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0