Stanford

Gårdagens match var riktigt kul och nu 20 timmar och en bondbränna senare sitter jag här. Det är helt sjukt hur stort det här med college är i detta land och jag blev så himla förvånad när vi klev av tåget och stora hav av människor gick åt samma håll. Poliser stod och dirigerade människor och bilar hit och dit och utanför arenan var det party på hög nivå. Folk i alla generationer, och då menar jag alla, hade husvagnar, långbord, musik, vin och grillfest till tusen. Det var hur mycket människor som helst, det verkade nästan som om alla 70-plusarna har gjort detta sedan de själva gick på Stanford och det var kul att se utvecklingen från ett städat långbord med gråhåriga människor övergå till röda plastmuggar fyllda med öl och ungdomar som stod och dansa. Collegelivet verkar ju bara för härligt! Även om jag inte förstod reglerna så var det riktigt skoj och Stanford vann med 48-7 (om jag minns rätt). Vilket jubel det blev när de gjorde sina touchdowns, och vi skrek med lika glatt vi också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0