Skillnader

Jag har bestämt att mina träningsdagar är måndag, onsdag och fredag. Idag är det torsdag vilket innebär att jag inte tränar. Bestämde mig för att vänta med att äta frukost tills jag kom hem från att ha skjutsat barnen och nu har jag precis avnjutit en Sverige-favorit: havregrynsgröt. Den smakar inte riktigt som hemma, det är mer tuggmotstånd i grynen men det går väl an. I gröten har jag äppelbitar, torkade aprikoser, lite kanel, blåbär och mjölk. Mums! Det är min kära mamma som har fått mig att äta havregrynsgröt med frukt och jag gillart! På schemat denna regniga dag står städning. Ska städa barnens rum och försöka få lite ordning bland deras böcker och leksaker. Nu förstår jag verkligen hur jobbigt det kan vara att vara den som håller efter hela tiden och jag försöker få Colby och Sierra att städa efter sig själva. Barnuppfostran och livsstilen man har här är nog det som skiljer sig mest ifrån Sverige. Alla här har en städare, trädgårdsarbetare och någon form av au pair/nanny. Det säger alltså emot sig självt lite när jag säger åt barnen att städa, medans föräldrarna lämnar städningen åt städerskan. Men det är bara att fortsätta tjata. Inget barn gillar väl att städa, det gör inte jag heller, men det är bara något man måste göra helt enkelt. Jag kan bara tacka min mamma för allt tjat under alla dessa år, nu får jag verkligen utdelning för det och märker att alla människor inte ser det som en självklarhet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha har du haft ögonen stängda när du befunnit dig i ditt eget rum dom senaste tio åren? Stökfia ;)

2011-10-06 @ 23:17:24
Postat av: Anna

Men haha! Du vet vad jag menar ;)

2011-10-07 @ 04:37:38
URL: http://annali.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad kul att jag har lärt dig det där med gröten, visst e det gott!!!



Det låter som du har blivit ordningsam - vad bra pussgurka - tur att jag har varit lite tjatig ialla fall, älskade pussgurka!!

2011-10-10 @ 22:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0