Promenera mera

Idag hade jag planerat att gå till gymmet efter jag lämnat barnen i skolan, men bestämde mig istället för att ta hand om allt tvätt. Tvätta, torka, vika och lägga in i garderoberna. Allt tar sin lilla tid. Tvättade även mina lakan idag, skönt! Så istället för gymmet så åkte jag till Crystal springs när mormorn kom vid 17-tiden och så gick jag en timme. Jag gick 6,5 km enligt min Nike+ klocka. Jag älskar verkligen den! Så himla kul att man kan se hur långt man går, hur mycket man förbränner, vilket km tempo man håller och sedan ladda upp allt på datan för att kunna se en kurva. Om man blir bättre eller sämre liksom, eller bara hur mycket man rör på sig under en vecka. Sedan så kan man ställa in mål, som t.ex. "jag vill förbränna 3000 kalorier på si och så många dagar/veckor" och varje gång man kopplar in sin Nike+ i datan kommer det upp som en rektangel som då innehåller, i det här fallet, 3000 kalorier där de förbrända kalorierna jobbar sig framåt i en annan färg. När hela rektangeln är fylld, har man uppnått sitt mål. Men jag har framför allt min Nike+ klocka på mig för att kunna se hur långt jag springer eller går. Det känns liksom mycket roligare att röra på sig när man vet hur långt det är!
En gammal bild på min Nike+. Skorna är inte lika vita och fina längre..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra jobbat all motion är bra.... puss

2011-10-29 @ 10:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0