Lång dag minsann

13,5 timmar, intensiv dag med andra ord. Men den var rolig! Vi åkte tåg till andra sidan bayen (försvenskning på det engelska ordet bay för er som inte förstår), närmare bestämt Oakland där vi gick till ett ställe som heter Children´s Fairyland. Det var färgglatt och mysigt där, ungarna hade hur kul som helst. I tre och en halv timme roade de sig med karuseller och lekparker. Solen gassade och när vi sedan skulle åka hem vid tretiden var vi alla helt slut. På vägen ut från leklandet kommer en anställd fram med mitt körkort och frågar om det där var jag. Jag hade alltså tappat min plånbok någonstans, och vi var fem meter ifrån utgången när den där kvinnan kom ut ur sitt kontor med mitt körkort i högsta hugg. Snacka om tur! Jag drog en mycket lättad suck kan jag säga. Hur skulle vi komma hem utan pengar och hur skulle jag kunna leva i LA utan min plånbok? Blev nervös bara av att tänka på det och var tvungen att kolla sjuttioelva gånger att den faktiskt låg i väskan nu. Hemma bjöd jag på tacos och efter ännu mera lek så somnade kidsen vid åtta. Jag vek då lite tvätt (läs berg av barnens kläder) och började packa min väska till LA. Om någon nu har missat det åker jag dit i morgon bitti. Tidigt, 05:30 börjar resan härifrån. Päronen kom hem vid 21:00 och mitt superlånga pass är nu över sedan 55 minuter. Dagen har, även om den var lång, varit bra. Morgondagen och helgen kommer bli ännu bättre! LA baby!

Kommentarer
Postat av: Maria

Att tappa bort plånboken lite då och då låter som min vardag ;)

2011-10-14 @ 14:04:59
Postat av: Jenny

Haha nej Anna, du får inte bli som Majsanmaria! Förövrigt: Blir kär i kidsen på v a r e n d a bild.

2011-10-16 @ 07:37:56
URL: http://lidmanen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0