Jag ville aldrig att dagen skulle ta slut

Idag har jag haft en sådan himla bra dag tillsammans med pappa. Dessutom var det strålande sol! Dagen började med att vi var på Alcatraz, fängelseön, och jag måste säga att det var över förväntan. Riktigt kul att ha sett det och den "guidade turen" man lyssnade på i ett headset var väldigt bra gjord. Originalröster från intervjuer med vissa fångar och dylikt, så det var mycket intressant. Men framför allt var det ju kul eftersom vi var där tillsammans. När båten tog oss tillbaka vid 13-tiden var det dags för lunch och det satt inte helt fel. Dagen flöt sedan på, mycket promenerande, prat och skratt. Pappa var ute efter nya skor och eftersom priserna här är ungefär en tredjedel av vad de är hemma ville han slå på stort, och han hittade tre par. Med min hjälp förstås! Resten av eftermiddagen letade vi efter Converse till mina systrar, men tyvärr med ingen lycka. Fel färg och storlek gjorde oss irriterade och trötta i benen som vi var gick vi istället till pappas hotellrum för att ta det lite lugnt. Middag åt vi på ett amerikanskt steakhouse, och herrejisses vad gott det var! Jag har nog aldrig ätit en sådan god (och dyr..) köttbit i hela mitt liv. Tur att pappa betalar! Haha. Tyvärr tog dagen slut alldeles för snabbt men som den positiva personen min pappa är sa han att jag skulle blicka framåt. Vi kommer ha tusen sånna här dagar till och vi kommer alltid ha varandra. Det känns ändå lite vemodigt just nu, hade ju längtat efter den här söndagen så länge. Men jag är glad, och jag ska leva på den här dagen ett bra tag framöver. Den här söndagen har varit något utöver det vanliga och jag känner i hela kroppen hur mycket min pappa betyder för mig. Att bara få gå bredvid honom en hel dag känns så bra just nu när jag bor så långt borta.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken urmysig dag ni verkar ha haft, det är ni verkligen värda. Dessutom var det väldigt roligt att prata med er i telefonen också. Ni e bäst!!!

2011-10-04 @ 05:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0