Prinskorv sausage and lussekatter

Idag har varit en riktigt, riktigt bra dag. Den började med skypening med Jenny, mamma och pappa. Mamma och pappa bafann sig i Köpenhamn, medans Jenny satt hemma i Vallentuna och jag i Kalifornien. Jag slutar aldrig förundras över hur bra skype är! Efter det drog jag och Danielle till IKEA med hoppet om att glöggen de säljer skulle vara aloholfri (man måste ju vara 21 här för att köpa alkohol). När jag stod i kön till kassan för att betala mina ljuslyktor (fyra stycken för lite adventskänsla) ser jag Danielles glada ansikte skina upp lite längre fram, "glöggen är alkoholfri, OCH de har julmust!". Gissa om vi blev excited? Förutom ljuslyktorna inhandlades glögg, russin/mandelmix, julmust samt pepparkakshus. Heja Sverige! Dessutom köpte vi biljetter till ett julbord som hålls på IKEA den 9 december, vilket jag är så himla glad över. Vi är inte helt hundra på att vi kan gå än, måste höra med min värdfamilj, men det skulle ju vara guld. Svenskt julbord i Kalifornien, det kanske blir en bra jul trots allt. När vi sedan lämnade IKEA var jag så himla uppspelt, haha. Danielle skrattade lite åt mig men jag kunde inte hjälpa det. Jag kände bara en sådan himla bra känsla och hela kroppen bubblade. Gud vad jag älskar Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0