Miami nästa

Igår var det ju Halloween och jag var hembjuden till Danielle, hennes värdfamilj hade anordnat ett party. Hennes hus är helt galet från utsidan med gravstenar, dödskallar, lampor som blinkade (sådär obehagligt, som om ett lysrör håller på att ta slut) samt högtalare i rabatterna som gav ifrån sig läskiga ljud. Halloween här i USA är verkligen en stor grej. Alla var utklädda och det var folk överallt på gatorna när vi gick vår "trick or treat" runda. Stämningen var på topp och jag har aldrig upplevt något liknande faktiskt. Själv var jag utklädd till en väldigt dålig Cowboy, det hela var lite sista minuten så jag fick improvisera, medan Danielle var en häxa. Kvällen flöt på och jag måste säga att jag är glad att jag fick uppleva hela grejen. Folket och stämningen var det bästa. Helt klart ett stort plus på Halloween i USA, även om jag tycker det är skönt att det inte gått till denna överdrift i Sverige. Just nu håller jag på att packa det sista innan min avresa ikväll. Planet går 20:50 lokal tid och jag vill att det ska bli kväll nu! Jag har försökt gå igenom i mitt huvud minst hundra gånger hur jag kommer reagera när jag ser Pierre och hur första kramen kommer bli. Men jag har absolut ingen aning. Det kommer bara kännas så konstigt att gå innanför hotellets portar och veta att där inne väntar min pojkvän som jag inte sett på över tre månader. Det kommer vara så sjukt pirrigt och jag kommer inte kunna sluta le. Åh, det ska bli så himla underbart att befinna sig i Miami onsdag-söndag men den personen jag gillar mest i hela världen. Ni får höra resten när jag kommer hem. Men nu ska jag bara njuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0