I am Anna from Sweden

Jag har varit förkyld sedan i söndags och det verkar inte vilja bli bättre. Huvudet känns tomt, nacken värker, öronen har lock, näsan är täppt och halsen gör ont. I söndags kulle jag köpa huvudvärkstabletter, och eftersom vi i Sverige bara har typ två olika sorter, blev jag väldigt förvirrad av hela den stora hyllan med värktabletter. Jag visste liksom inte vart jag skulle börja titta. Försökte hitta något namn som jag kände igen, vilket jag efter mycket om och men gjorde. Dock kändes det inte så bra att tabletterna är orangea, men vi får hoppas på att de inte är livsfarliga. Man ha ju hört ett och annat om för starka mediciner i det här landet! I morse tog jag i alla fall mig i kragen och jag och Danielle gick på vår första engelska kurs. Vi hamnade tyvärr inte i samma "morgongrupp" (kvällslektionerna kommer vi ha tillsammans) men det gick bra i alla fall. Jag var nog den yngsta på plats tillsammans med tre andra au pairer samt massa asiater, både unga och gamla. Jag går i svåraste gruppen, man fick göra ett test som var hur lätt som helst för att bli rätt placerad, men jag förstår ändå inte vad alla i min grupp säger. Aja! Nog ska jag kunna förbränna några av mina 60 timmar i alla fall. Läraren Mary var i alla fall glad och rolig och tyckte jag var väldigt ung. Kul! Nu är det på g med kursen på College of Marin också, men jag måste tyvärr vänta med att anmäla mig till den 6 december. Måste bli "godkänd" eller något innan, fattar egentligen inte varför, men det är bara att hålla tummarna för att min plats på den psykologikurs som jag vill läsa finns kvar. Ikväll blir det mys med Danielle och Mathilda, nämligen julbak. Vi ska försöka knåpa ihop lite lussebullar! Trotsar mitt sprängande huvud för just nu behöver jag ha lite fint sällskap.
Tog en kort promenad i det fina "vintervädret".

Kommentarer
Postat av: erika

haha, din rubrik fick mig att tänka på den här: http://youtu.be/4DgO6Ttn7rU

2011-11-30 @ 13:48:16
URL: http://enhimlansmassa.tumblr.com
Postat av: Anna

haha

2011-11-30 @ 22:08:14
URL: http://annali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0