Två världar

Nu har jag varit hemma i elva dagar, och jag måste säga att Afrikaresan växer mer och mer i mitt huvud. Tänk att jag har matat giraffer, snorklat och varit på barnhem i Afrika! Trots allt fantastiskt jag har upplevt så har resan till Kenya har verkligen fått mig att inse att större delen av jordens befolkning lever i extrem fattigdom. Vi som bor i Sverige borde vara tacksamma varenda dag på hela året att vi har det så bra. Vi duschar i vad dom i Afrika skulle kalla sitt finaste dricksvatten och vi slänger mat som kan mätta flera tusen hungriga magar ute i världen. Under mina tre veckor i Kenya hade jag hela tiden en tanke i mitt bakhuvud, en tanke som gav mig lugn; "jag har ett hem att komma hem till". Först nu vet jag hur lyckligt lottad jag är, och för dig som undrar om en resa till ett u-land förändrar ens syn på världen så är mitt svar ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0