Världens finaste vänner

En sak jag inte trodde jag skulle sakna när jag flyttade hit var att gå ut. Men gud vad jag saknar det! Det riktigt kliar i fingrarna när jag tänker tillbaka på alla fina sommarkvällar tillsammans med världens bästa tjejer, eller alla studentskivor våren innan studenten. Den här bilden är från i somras, när vi alla åt hejdåmiddag för mig på en italiensk restaurang. Efter middagen bestämde sig de flesta för att fortsätta på annat håll, men jag Sophie (bredvid mig) och Matilda (mitt emot mig) bestämde oss för att hitta en bar i Gamla stan. Ingen av oss har varit där så mycket men tillslut hittde vi ett enormt varmt kareoke ställe. Kvällen flöt på och alla vi pratade med var turister (M eller S vart kom den där trevliga killen ifrån? Japan?). Vi var nästan de enda svenskarna på detta ställe och jag minns att vi tyckte det var riktigt kul att testa våra engelskakunskaper. Sophie kan då alltid ge en ett gott skratt när det kommer till engelska! När vi sedan skulle gå mot city igen (Pierre skulle hämta oss) visste vi inte riktigt vart vi var. Jag minns att vi skrattade mycket. Vi pratade om att det där var vår sista kväll i Stockholm tillsammans på hur länge som helst, jag skulle ju åka hit och Sophie skulle åka till Australien. Det kändes lite vemodigt på något sätt, men jag ville inte låta de förstöra vår fina kväll. Jag längtar tills vi alla ses igen!
Jag saknar att slå klackarna i taket med dessa pinglor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0