Sovande barn

I vanliga fall brukar Colby ha problem med att somna. Minsta lilla konstiga ljud gör honom orolig och han brukar alltid be mig vara högljudd och skramla ute i köket så att han hör att en vuxen är hemma. Det gör honom säker. Så nuförtiden brukar jag spara middagsdisken tills efter att jag har lagt dem, på så vis hör han att jag är där. Men idag kände jag för att lägga mig i mellan barnens madrasser (Colby "flyttade" in i Sierras rum för kanske två månader sedan, och nu ligger de båda på madrasser på golvet. Det är egentligen inget jag gillar, men om föräldrarna tillåter något finns det inte så mycker jag kan göra). Där låg jag och höll hans hand, och jisses vad fort han somnade! Var helt förvånad när båda hade somnat innan 19:40. Skönt för mig! Idag var jag på engelskan igen och jag höll en liten presentation om Sverige. Jag pratade om midsommar och Lucia och det verkade uppskattat. Kändes faktiskt ändå ganska kul att dela med sig av lite svensk tradition, folk har ju inte den blekaste aning om vad Sverige är för ett land! Det som mina "klasskamrater" tyckte var allra märkligast (förutom att Lucia har levande ljus på huvudet och att skype är svenskt) var att det är så kallt på vintern, med snö och minusgrader, och att det på sommaren går att ligga på stranden. Jag visade även bilder på detta och många såg lite förundrade ut. Men det är nog en av de sakerna jag älskar mest med Sverige, våra fina årstider! Kan ni tänka er att bara ha sommar? Eller bara vinter? Det kan verkligen inte jag.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Att ha bara sommar hade ju varit något :)

2011-12-09 @ 10:55:02
URL: http://sotebror.tumblr.com
Postat av: Matilda

en fråga, varför gillas inte att de ligger på madrasser på golvet? och var är deras sängar?

2011-12-09 @ 15:02:09
URL: http://mkros.blogg.se/
Postat av: Jenny

MEN DÅ FÅR SNÖN TA OCH KOMMA NU!!!

ser ut som om jag har senapsgula tänder förövrigt..

2011-12-09 @ 16:36:53
URL: http://lidmanen.blogspot.com
Postat av: Anna

Matilda: haha jag är väl lite mer utan en "principmamma". Båda har sängar men vill hellre sova på golvet. Men jag vet inte riktigt, får bara en känsla av att det kanske är bättre att få dem att sova i sina egna sänger, och C på sitt rum! Fast nu när vi flyttar ska de dela rum så jag är lite kluven i frågan. Men ja, du kanske fattar ;)

2011-12-09 @ 17:13:33
URL: http://annali.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha jaha, jag fick uppfattningen om att de inte hade några sängar. ;)

2011-12-10 @ 16:29:49
URL: http://mkros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0