Julafton del II

Dagen började ju som sagt ganska jobbigt, men den fick trots allt ett bättre slut. Till middag hade vi mormodern samt pappans styvmor på besök, och styvmodern hade gjort julskinka! Den smakade inte som i Sverige men ändå. Dessutom serverades den med senap. Mums! Efter middagen åkte vi allihop (förutom mormorn) till några kompisar som hade öppet hus och där träffade jag en tjej som är mina värdföräldrars kompis systerdotter, som jag har träffat ett antal gånger förut, och vi pratade på bra. Hon är också 91:a och jag som tvekade på att följa med på grund av "den pinsamma tystnaden" kände mig nöjd med mitt beslut. Och sen kan jag ju bara tillägga att huset var gigantiskt och hur fint som helst! I bilen på väg hem tycke Colby att vi skulle skynda på för han var nervös att han inte skulle somna i tid och att tomten skulle skippa vårt hus. Stackarn använde till och med orden "I´m scared", tänk vilka bekymmer man hade när man var fem. Kvällen avslutades med att min värdpappa visade en video på Colby från förra julen, och ingen av oss kunde sluta skratta. Nu är jag faktiskt excited över morgondagen och barnen lär väl vakna upp vid femsnåret skulle jag väl tro! God jul igen alla fina. Julen i USA är inte lika bra som i Sverige, men jag ska i alla fall ge den en chans. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0