Blandade nationaliteter

Tisdagen avslutades med kaffe tillsammans med Danielle. Kommer verkligen sakna det! "Vi ses om en halvtimme på Starbucks" kommer ju inte vara aktuellt så länge till. Trist.. Fin fina tjejer det där! Engelskan i morse gick i alla fall strålande. Jag måste säga att även om det är långtråkigt, så är det lite kul att ha en klass att gå till. Jag saknar verkligen skolan! På torsdag ska jag berätta lite om Sverige för hela klassen. Vi pratar om olika kulturer, så det blir inte bara fakta (befolkning 9,4 miljoner, grannland Norge.. etc.) utan jag ska komma på något typiskt svenskt. Typ att om man sätter sig på sätet framför någon på bussen om det finns fullt med andra tomma platser blir man lite illa berörd. Haha, typiskt svenskt beteende eller vad? Idag pratade vi även om skatt, och alla tappade hakan när jag berättade att i Sverige betalar vi minsann över 30% i skatt och att skola samt sjukvård är gratis. En annan sak som också förvånade var vår betalda föräldraledighet upp till 2 (?) år. Tänk vad bra vi har det i lilla Sverige!
På tal om ingenting, har inte min lilltjej världens finaste ögon så säg?

Kommentarer
Postat av: Matilda

2011-12-07 @ 09:37:55
URL: http://mkros.blogg.se/
Postat av: Matilda

lagom misslyckad kommentar. jag tänkte säga att sverige äger!

2011-12-07 @ 09:39:54
URL: http://mkros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0