Andra advent

Idag är det andra advent. För det mesta saknar jag inte Sverige sådär jättemycket så jag går runt och tänker på det hela tiden. Men nu i juletider saknar jag precis allt. Jag saknar doften av tändstickan när mamma tänder ljus, jag saknar lussebullen jag brukar äta som efterrätt till frukosten, jag saknar julgardinerna, jag saknar Stockholm och de fina juldekorationerna,  jag saknar snön (även om ni inte har någon just i år), jag saknar att köpa gran tillsammans med pappa, jag saknar adventsljustakarna i fönstren, jag saknar att handla julklappar, jag saknar att fundera på vad jag ska ha på mig på julafton, jag saknar att öppna min dörr på julaftonsmorgonen och hitta ett paket i min julstrumpa, jag saknar den mysiga känslan jag får varje år och jag saknar min familj. Det är andra advent, men det känner jag tyvärr inte av här borta. Jag får leva på mina minnen och se fram emot nästa år istället. Hoppas ni har en mysig andra advent hemma i vårt långa land!

Kommentarer
Postat av: erika

men halla, nagot maste du ju ha pa din pa julafton aven i ar sa det kan du juplanera for, kop julklappar till din familj dar, och hang upp en julstrumpa sa ska du se at du nog sakerligen far nagot i den!

2011-12-05 @ 23:09:20
URL: http://enhimlansmassa.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0