RIP världens bästa brillor

Jag har ett par favorit solglasögon som jag i princip aldrig går utan. Jag köpte dem av en slump på Öland eftersom mina dåvarande gick sönder när vi var på en shoppingtur i Borgholm. Jag gillade dem inte riktigt, utan det var mer att jag behövde ett par nya. Men efter den dagen har de följt med mig till massa olika platser. Härliga svenska sommarkvällar och utomlandsresor. I Kenya la jag dem dumt nog bredivd mig vid poolen och plasten smälte lite. Men vad gjorde det? Repor började komma och ena glaset höll på att ramla ut, och mitt desperata letande efter ett par nya likadana började. Inte för ens igår i San Francisco hittade jag dem, och jag tveckade inte en sekund till att köpa dem. Det var väl en himla tur det, för när jag skulle ta upp mina gamla glasögon ur fodralet hade dem knäckts på mitten. Dom kände att slutet var här.





Jag och mina favoriter i Kenya

Kommentarer
Postat av: cecilia.

det är alltid bra att köpa två likadana. i dag köpte jag t.ex. på par likadana höstskor i två olika färger och det känns ju inte det minsta dumt när jag tittar ned på dem

2011-08-24 @ 18:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0