Powell street är lång, jag lovar

Idag har jag haft en av de bästa dagarna på länge. Det blev ingen "hop on, hop off" buss, men det blev San Francisco med ungefär sju andra aupairer. Vi träffades alla på Union Square och gick sedan vidare mot China Town och slutligen Fishermans wharf och Pier 39, samt alla stinkande sjölejon. Att gå i San Francisco har jag upptäckt är ganska så jobbigt faktiskt, mycket upp och ner. Men det var helt klart värt det! På vägen tillbaka gick vi förbi den berömda gatan Lombard, en vacker zick-zack gata mitt i stan är ju inte varje dag man få se. Efter det begav vi oss återigen mot själva kärnan av staden och till vår fruktan råkade vi visst hamna några block fel.. Obehagligt var ordet, men jag och alla andra överlevde och från och med nu håller jag mig till dom stora gatorna. Dagen avslutades med att jag och Danielle köpte hämtmat och åkte hem till henne. Lyckad söndag är det minsta man kan säga om dagens bravader!

Kommentarer
Postat av: Annelie Stenqvist

Nu har du bara Alzatraz kvar att besöka, nej jag bara skojade, det finns massor kvar. Hoppas du får ha det lika bra i fortsättningen. Kram

2011-08-22 @ 22:08:58
Postat av: Jenny

Åh vad häftigt! Avis avis avis!

2011-08-23 @ 14:37:05
URL: http://lidmanen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0