Tvättbjörn och frozen yoghurt

Först vill jag bara börja med att berätta att jag för första gången i mitt liv har sett en tvättbjörn, och jag blev förvånad över hur stor den var! Och tydligen är de inte lika söta och fina som i alla tecknade filmer, det är precis motsatsen. Inte omtyckta för fem öre. Sen vill jag fortsätta med att berätta att jag även såg en kolibri, försökte ta kort med misslyckades. Det är sjukt hur snabbt deras vingar slår! Först trodde jag att det var en stor insekt, men jag blev väldigt glad när jag snabbt insåg att det var en liten söt fågel. Nog om djur, nu ska ni få höra hur fin min kväll var. Jag åt middag med Danielle och en annan svensk tjej som heter Mathilda och som också bor här i Burlingame. Vi åt på en Thailändsk restaurang och hade det väldigt trevligt. Många olika samtalsämnen och aldrig en tyst stund, känns skönt att ha andra svenskar att prata med i närheten! Kvällen avslutades med lite frozen yoghurt som gjorde den kyliga kvällen ännu kallare, men vad gjorde det? I morgon kväll ska jag och Danielle förhoppningsvis skaffa gymkort på samma gym som Mathilda, och sen blir det åka av!
Mathilda och Danielle



Kommentarer
Postat av: Pierre

Ska du skaffa gymkort älsk? Bra jobbat, bind inte upp dig för länge bara on du ska flytta.

2011-08-29 @ 12:15:45
Postat av: cecilia.

bra idé med gymkort i landet farligt! Gold's gym? :D

2011-08-29 @ 20:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0